تجديد حبس السائق المتهم في واقعة فتاة الشروق

جريدة البوابة المصرية
جريدة البوابة المصرية
الدولار يصعد في البنوك مع نهاية تعاملات اليوم محمد شوقي رئيسًا لبعثة الأهلي في الكونغو شركة طيران بريطانية تعلق رحلاتها إلى إسرائيل ”الدواء” تشارك في إطلاق مبادرة مواءمة الإجراءات التنظيمية للأدوية بشمال إفريقيا إسلام أسامة يحصد فضية بطولة العالم للسلاح بالسعودية وزير التموين: تشكيل لجنة عليا لمتابعة أسعار الخبز السياحي الحر الجيش الإسرائيلي يعلن اغتيال مسؤول منطقة الساحل بحزب الله إعلام فلسطيني: 11 شهيدا معظمهم أطفال بمخيم المغازي وسط قطاع غزة الهند تدعو إلى اتخاذ إجراء حاسم بشأن إصلاح مجلس الأمن الدولي رئيس الوزراء: نستهدف زيادة صادراتنا من 15 لـ20‎%‎ سنويا رئيس أركان حرب القوات المسلحة يلتقى قائد قوات الدفاع المالاوية رسميًا.. بتروجت أول الصاعدين للدوري الممتاز الموسم المقبل بعد الفوز على راية

حوادث

تجديد حبس السائق المتهم في واقعة فتاة الشروق

حبيبة الشماع والمتهم
حبيبة الشماع والمتهم

أمرت جهات التحقيق، بتجديد حبس سائق شركة توصيل شهيرة المتهم في واقعة محاولة اختطاف حبيبة الشماع فتاة الشروق، التي تسببت لها في إصابات عديدة منها نزيف داخلي وكسور وسحجات وتم نقلها إلى المستشفى على إثر ذلك، 15 يوما علي ذمة التحقيقات.
وتداول رواد منشورات لواقعة تعرض فتاة تدعى حبيبة الشماع لمحاولة اختطاف، وجاء فى منشور متداول على نطاق واسع لأحدى قريباتها.

وقالت: « أنا بكتب الـpost ده عشان أحكي ليكم اللي حصل لبنت عمي علشان اولا عاوزاكم تدعولها ربنا يشفيها و يرجعها لينا بالسلامه حالتها لسه في خطر»
وأضافت: «حبيبة فاقدة الوعي وعندها نزيف في المخ مش بيوقف ومحطوطة علي ventilator» .


وتابعت كاتبة المنشور: «ثانيا خدو بالكم من نفسكم و من بناتكم الناس بقوا مؤذيين ربنا يبعد عنا شرور الناس وان حبيبة استقلت سيارة من التجمع الاول وكانت رايحه مصر الجديده الساعه ٦:٥٠.. مامتها كلمتها في التليفون مكنتش سمعاها كويس علشان صوت الكاسيت كان عالى اوى و الراجل كان بيتخانق فالتليفون.. حبيبه طلبت منه يوطي الكاسيت قالها لاء وكان بيبرطم بالكلام مامتها مكنتش سامعه هو بيقول أيه قالتلها ماله ده يا حبيبه قالت لها مش عارفه ماله و قفلت بعدها».
وأشارت إلى أن «أصحاب حبيبه كلموها يشوفوها وصلت فين رد عليهم واحد قال لهم صاحبت التليفون دي وقعت من العربيه قعدت تتشقلب لحد مخبطت في الحاجز الاسمنت اللي على طريق السويس ولما راح يسالها إيه اللي حصلك قالت سائق “ شركة توصيل خاصة” كان عاوز يخطفني وجالها تشنجات و فقدت الوعي».
وأوضحت.. « انا معرفش حصل ايه يخوفها بالشكل ده ترمي نفسها والعربيه بتجري.. بس انا عارفه كويس ان حبيبه بتخاف علي نفسها واكيد هو رعبها.. والسواق اختفي بعد ماوقعت ولا طلب إسعاف».
واختتمت: « انا عاوزه اختي ترجعلنا ادعولنا انا عاوزه اجيب حقها ربنا ينتقم منه اشد انتقام».



Italian Trulli